برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

رماتیسم

رماتیسم

شب ها که دراز میکشم مهره های فوقانی کمرم درد دارن همون اوایل تا خوابم ببره بعد دیگه درد ندارم و کل روز هم درد ندارم من ارتریت روماتویید زانو هم دارم آیا ممکنه رماتیسم ستون فقرات باشه؟ نرمال بودن تست ESRوcrp به معنای خاموشی رماتیسم هست؟

سلام نرمال بودن Esr و crp به معمولا به معنی خاموشی روماتیسم هست. علایم با روماتیسم ستون فقرات هم خوانی ندارد. بهتر است برای بررسی دقیق تر به پزشک متخصص مراجعه کنید.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

لوپوسثریا شادمانفر۱۳۹۷/۰۵/۱۰

سلام اگر مطمئن هستید که بیماری لوپوس دارید، ان را جدی بگیرید و تحت نظر نزدیک و مستقیم پزشک معالجتون باشید. داروی هیدروکسی کلروکین مانع عود بیماری میشود و نباید خودسرانه قطع شود. به هیچ وجه داروهای سنتی توصیه نمیشود.

آیا روماتیسم درمان قطعی دارد؟ثریا شادمانفر۱۳۹۶/۰۵/۱۷

سلام  احتمالا بیماری شما دوباره فعال شده. باید به روماتولوژیست مراجعه شود واز نظر عود بیماری و درگیری ریه بررسی شوید.

کاهش دارو ها در درمان روماتیسممسعود مهدوی۱۳۹۶/۰۸/۲۲

سلام.دررابطه با بیماری روماتیسمی بهتر است نظر روماتولوژیست را بخواهید.

با توجه به بیماری روماتیسم آیا میتوانم روزه بگیرم؟احمد سلیم زاده۱۳۹۲/۰۴/۲۲

با سلام و عرض پوزش به علت اشکالات فنی سایت سوال شما با تاخیر پاسخ داده می شود روزه داری در بررسی های صورت گرفته در بیماری های آرتریت روماتوئید باعث تشدید بیماری نمی شود در موارد زیر ممکن است روزه داری منع داشته باشد. ۱) حجم دارو ها طوری است که بیمار بایستی در طول روز دارو مصرف نماید ۲) بیماری زمینه ای به غیر از روماتیسم مانند مشکلات کلیوی و کبدی وجود داشته باشد ۳) در صورتی که بیماری شدید باشد طوری که بیمار نیاز به مصرف بالای انواع داروها از جمله ضد درد های غیر استروئیدی مانند دیکلوفناک و ایندومتاسین و ... باشد

دیدگاه و نظــرات