برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

برای پا درد باید به متخصص ارتوپدی مراجعه کنیم یا متخصص روماتولوژی؟

برای پا درد باید به متخصص ارتوپدی مراجعه کنیم یا متخصص روماتولوژی؟

با سلام ، مادر من 70 سال سن داره ، مدت دو ساله که پای راستش از ناحیه ساق و پشت زانو درد می کنه . در پیاده روی های خیلی کم هم درد پا باعث میشه که نتونه راه بره . مادرم سابقه پوکی استخوان داره ولی خودش نمیدونه که درد پای راستش مربوط به استخوانشه یا نه ، لطفا راهنمایی بفرماید که ما برای مداوا باید به متخصص ارتوپد مراجعه کنیم یا متخصص روماتولوژی.. ممنون و سپاسگذار
سلام اگر درد زانو دارند که با فعالیت بیشتر میشه. به احتمال زیاد با توجه به سنشون آرتروز دارند. مراجعه به هر دو تخصص فوق کمک کننده است.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

با سلام طبق آزمایش تراکم استخوان نزدیک به 17 درصد پوکی دارم آیا این موضوع نگران کننده سات؟ سنم 40 سال است!!احمد سلیم زاده۱۳۹۲/۰۷/۰۹

با سلام بایستی توجه کرد پوکی استخوان معمولا تا زمانی که ایجاد عارضه ای مانند شکستگی نکرده باشد فاقد علامت است. با توجه به دانسیته پایین استخوانی شما و سن شما توصیه می شود از نظر نرمی استخوان و سایر علل بررسی بیشتری شوید.

استخوان های پایم تغییر کرده به سمت داخل چرخیده است. درد هم دارد!احمد سلیم زاده۱۳۹۲/۰۲/۰۳

 بطور معمول پوکی استخوان فاقد علامت می باشد. ووجود درد در مفصل مچ پا به دنبال فعالیت می تواند ناشی از پوشید کفش های نامناسب و یا اختلالات تشریحی مانند پای پرانتزی و ... می باشد که بر اساس نوع اشکال انجام ورزش های مناسب کمک کننده است. در صورت ادامه مشکل با پزشک روماتولوژیست یا طب فیزیکی مشورت نمایید.

پوکی استخوان ناشی از هیپوگنادیسمغلامحسین علیشیری۱۳۹۶/۱۰/۱۵

سلام چنانچه مصرف پردنیزولون دارید ضروری است آلندرونیت استفاده شود.درمان پوکی استخوان با توجه به بیماری هیپوگنادیسم ابتدا زیر نظر پزشک متخصص غدد می باشد و مشورت با پزشک فوق تخصص روماتولوژی هم می تواند موثر باشد.

دیدگاه و نظــرات