برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

درد انگشت شست 

درد انگشت شست 

سلام.بیماری آرتریت روماتوئید دارم.مدتی پیش دچار درد خیلی شدید در انگشتان شست هر دو پا شدم.بدون تورم و فقط کمی قرمزی زیر مفصل.اسید اوریک خونم 2.7 بوده.در کنار داروهای قبلی آلوپورینول 100 تجویز کردند و گفتند درد ممکنه ناشی از نقرس باشه.آیا با وجود این مقدار اسید اوریک خوردن این دارو درست است؟و ممکن است مشکل این درد از اسید اوریک باشد؟یا مربوط به آرتریت روماتوئید است؟

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

درد مچ پامحسن اخیانی۱۳۹۶/۰۶/۲۳

سلام نقرس ممکن است دردهای پراکنده نامشخص بدهد و اگر نیازمند تزریق کورتون هستید نشانگر بیماری فعال است شما باید رژیم بگیرید وزن کم کنید الوپورینول و مداسین تحت نظارت پزشک مصرف کنید و رادیوگرافی از مچ پا تهیه کنید.

اسید اوریک بالا و نقرس وفشارخون و سنگ کلیه و کبد چرب دارم.به چه پزشکی مراجعه کنم.غلامحسین علیشیری۱۳۹۴/۰۹/۱۱

با سلام در صورت وجود چاقی شما مبتلا به سندرم متابولیک هستید. ضروری است وزن خود را کاهش داده و فعالیت های ورزشی خود را زیاد کنید. با توجه به سنگ اوراتی ضروری است اوریک اسید شما به زیر 5 برسد. دوز لوزارتان با نظر پزشک افزایش دهید فشار خون شما باید در محدوده کمتر از 14/9 حفظ کنید

انگشت اشاره دستم هم در یک سال اخیر متورم شده با توجه به اسید اوریک بالا بیماری من چیست؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۲/۰۶/۳۰

با سلام اگر تورم واقعی در مفصل و یا انگشت وجود داشته باشد با توجه به اوریک اسید بالا می تواند ناشی از بیماری نقرس باشد. به هر حال با توجه به اوره بالا و شرح ذکر شده ضروری است توسط پزشک روماتولوژیست معاینه و درمان مناسب صورت گیرد.

درد مفاصل دارم به همراه آزمایشات غیر نرمال به چه پزشکی مراجعه کنم؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۳/۰۱/۲۲

با سلام در شرح ذکر شده شما مبتلا به بیماری کلیوی با دفع پروتئین می باشید که ضروری است در اسرع وقت با متخصص نفرولوژیست مشورت کرده و علت آن را پیگیری نمایید. در زمینه تورم مفصل شما مبتلا به بیماری نقرس شده اید که ضروری است با پزشک روماتولوژیست مشورت و راهنمایی لازم صورت گیرد.

دیدگاه و نظــرات