برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

رماتیسم

رماتیسم

شب ها که دراز میکشم مهره های فوقانی کمرم درد دارن همون اوایل تا خوابم ببره بعد دیگه درد ندارم و کل روز هم درد ندارم من ارتریت روماتویید زانو هم دارم آیا ممکنه رماتیسم ستون فقرات باشه؟ نرمال بودن تست ESRوcrp به معنای خاموشی رماتیسم هست؟

سلام نرمال بودن Esr و crp به معمولا به معنی خاموشی روماتیسم هست. علایم با روماتیسم ستون فقرات هم خوانی ندارد. بهتر است برای بررسی دقیق تر به پزشک متخصص مراجعه کنید.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

آرتریت روماتوئید و پوکی استخوان دارم، نظر شما در بارهع قطع مصرف آزارام و پردنیزلون چیست؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۳/۰۳/۱۶

با سلام پردنیزلون یکی از درمان های اصلی در درمان بیماری روماتوئید است که پزشکان سعی می کنند بعد از بهبود نسبی به تدریج دوز آن را کم کنند. آزایتروپرین جزو داروهای نسبتا موثر در درمان بیماری روماتوئید متوسط و شدید می باشد. معمولا عارضه شایعی به دنبال مصرف این دارو مشاهده نمی شود. مشورت با پزشک روماتولوژیست کمک بیشتری به شما می کند

دستهای پدرم که 67 ساله است خم شده و انگشتهایش کامل باز نمی شوند و همیشه به حالت نیمه باز هستند چه بیماری می تواند داشته باشد؟!غلامحسین علیشیری۱۳۹۲/۱۲/۱۶

با سلام خم شدن انگشتان می تواند در زمینه بسیاری از بیماری ها ی روماتیسمی مانند آرتریت روماتوئید و غیره و یا در زمینه بیماری های غدد مترشحه داخلی مانند دیابت طول کشیده و ... باشد. به نظر یک شرح حال و معاینه دقیق می تواند کمک موثری نماید.

در سه ماه اول بارداری مصرف پردینوزولون و هیدروکسی مشکلی برای من و یا جنین ایجاد نمی کنه؟الهه دولتشاهی۱۳۹۶/۰۵/۱۴

سلام نخیر مشکلی برای جنین ندارد ، در صورتیکه با دوز مناسب داده شود .

آزمایش رماتیسمغلامحسین علیشیری۱۳۹۷/۰۳/۳۱

با سلام برای انجام آزمایشات مذکور خصوصا crp بهتر است داروهای ضد التهابی مصرف نشود

دیدگاه و نظــرات