برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

غذای سالم برای مغز کودکان

غذای سالم برای مغز کودکان یک رژیم غذایی سالم و متعادل نه تنها برای بدن کودکان، بلکه برای مغز آنها نیز مفید است. غذاهای مناسب می توانند عملکرد مغز، حافظه و تمرکز را بهبود بخشند.

مغز نیز مانند بدن، مواد مغذی را از غذاهایی که می خوریم جذب می کند و این 10 "ابر غذا" در اسلایدهای زیر می تواند به تقویت قدرت مغز کودکان کمک کند.

1.سالمون

 


ماهی های چرب مانند سالمون منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که برای رشد و عملکرد مغز مورد نیاز هستند. مقدار کافی از این اسیدهای چرب می تواند به کودکان کمک کند تا مهارت های ذهنی خود را بهبود بخشند. ساندویچ ماهی قزل آلا (روی نان گندم کامل) به جای ماهی تن غذایی سالم است که می توانیددرست کنید.


2. زرده تخم مرغ

 

 

سرشار از کولین است که به رشد حافظه کمک می کند.تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین است و زرده آن دارای کولین است که یک ماده مغذی مهم برای رشد حافظه است.برای صبحانه سریع و سالم قبل از مدرسه، یک بوریتو صبحانه خانگی، مملو از سبزیجات را امتحان کنید.

 

3.کره بادام زمینی

 

بادام زمینی منبع خوبی از ویتامین E است.بچه ها کره بادام زمینی را دوست دارند، و این چیز خوبی است زیرا این میان وعده سالم سرشار از ویتامین E است، آنتی اکسیدانی که از غشای عصبی محافظت می کند. همچنین دارای تیامین است که برای مغز مفید است و گلوکز که انرژی می دهد.کره بادام زمینی با میوه هایی مانند موز و سبزیجاتی مانند کرفس بسیار مفید است.


4. غلات کامل

 

 

غلات کامل منبع دائمی گلوکز برای مغز هستند.غلات کامل مانند نان و گلوکز، منبع انرژی مورد نیاز مغز را تامین می کنند. غلات کامل همچنین حاوی ویتامین B هستند که برای سیستم عصبی مفید است.غلات کامل را به صورت نان های سبوس دار، بسته بندی ها و کراکرها به اکثر وعده های غذایی اضافه کنید.

 

5. جو/جو دوسر

 

 

جو مغز کودک را تمام صبح در مدرسه تغذیه می کند.جو و بلغور جو دوسر منابع عالی انرژی و "سوخت" مغز هستند. جو دوسر سرشار از فیبر است که به بچه‌ها کمک می‌کند احساس سیری کنند تا از خوردن غذای ناسالم خودداری کنند. آنها همچنین منبع عالی ویتامین E، B کمپلکس و روی هستند تا به مغز کودکان کمک کنند تا بهترین عملکرد خود را داشته باشد.بلغور جو دوسر می تواند پایه ای برای تقریباً هر ترکیبی مانند سیب، موز، زغال اخته یا حتی بادام باشد.

 

6.توت ها

 

 

مطالعات نشان داده اند که با عصاره زغال اخته و توت فرنگی، حافظه بهبود یافته است.توت ها می توانند به بهبود حافظه کمک کنند و سرشار از ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها هستند. دانه های توت ها همچنین حاوی چربی های امگا 3 هستند که به عملکرد مغز کمک می کنند. به دنبال توت فرنگی، گیلاس، زغال اخته و شاه توت باشید. هر چه رنگ توت غلیظ تر باشد، مواد مغذی بیشتری دارد.توت ها را می توان در اسموتی ها یا به عنوان میان وعده ها یا دسرهای سالم استفاده کرد.

 

7. لوبیا

 

 

لوبیا انرژی و سطح تفکر کودک را تقویت می کند.لوبیا، برای قلب نیز مفید است.همچنین برای مغز بچه ها بسیار پرفایده می باشد زیرا شامل پروتئین، کربوهیدرات های پیچیده، فیبر و ویتامین ها و مواد معدنی می باشد ومی تواند سطح انرژی را بالا نگه دارد. لوبیا چیتی و قرمز انتخاب های خوبی هستند زیرا حاوی اسیدهای چرب امگا 3 بیشتری نسبت به سایر انواع لوبیا هستند که برای رشد و عملکرد مغز مهم هستند.لوبیاها را در سالاد یا حتی برای یک وعده غذایی مغذی تر، به اسپاگتی اضافه کنید.خوراک لوبیا را فراموش نکنید.

 

8.سبزیجات رنگارنگ

 

 

سبزیجات بهترین منابع آنتی اکسیدان هستند که سلول های مغز را قوی و سالم نگه می دارند.سبزیجات با رنگهای غنی منبع عالی آنتی اکسیدان ها برای حفظ سلامت سلول های مغز هستند. برخی از سبزیجاتی که باید در رژیم غذایی کودک خود بگنجانید گوجه فرنگی، سیب زمینی شیرین، کدو تنبل، هویج یا اسفناج هستند. به راحتی می توان سبزیجات را در سس یا سوپ اسپاگتی ریخت.سیب زمینی یا چیپس ذرت را در ناهار فرزندتان با سیب زمینی شیرین پخته شده یا سبزیجاتی مانند نخود فرنگی یا هویج که به راحتی میل کند جایگزین کنید.

 

 

بیشتر بخوانید : 5 باور غلط درمورد مصرف آنتی اکسیدان ها

 

 

9.شیر و ماست

 

 

تحقیقات اخیر نشان می دهد که کودکان و نوجوانان 10 برابر بیشتر از دوز توصیه شده ویتامین D نیاز دارند.ویتامین های B برای رشد بافت مغز، انتقال دهنده های عصبی و آنزیم ها ضروری هستند و محصولات لبنی منبع خوبی برای این مواد مغذی هستند. شیر یا ماست کم چرب منبع عالی پروتئین و کربوهیدرات برای مغز است. لبنیات همچنین منبع عالی ویتامین D است که کودکان و نوجوانان به مقدار بیشتری نسبت به بزرگسالان به آن نیاز دارند.چوب پنیر کم چرب یک میان وعده عالی است و منبع خوبی از کلسیم است.

 

 

بیشتر بخوانید : دویدن حافظه را تقویت می کند

 

 

10.گوشت گاو بدون چربی (یا جایگزین گوشت)

 

آهن یک ماده معدنی ضروری است که به بچه ها کمک می کند تا در مدرسه پرانرژی و با تمرکز باشند.جایگزین های گوشت گاو بدون چربی منابع عالی آهن هستند که به بچه ها کمک می کند انرژی و تمرکز را در مدرسه حفظ کنند. گوشت گاو همچنین منبع خوبی از روی است که به حافظه کمک می کند. بچه های گیاهخوار می توانند آهن خود را از لوبیا سیاه و برگر سویا تهیه کنند. لوبیاها دارای آهن هم هستند که برای جذب به ویتامین C نیاز دارند، بنابراین از آنها بخواهید برگرهای گیاهی یا حبوبات را با منابع خوب ویتامین C مانند فلفل یا آب پرتقال بخورند.کباب گوشت بدون چربی یا برگر لوبیا سیاه کبابی یک جایگزین خوشمزه و سالم بجای همبرگر و هات داگ برای باربیکیوی بعدی شما است./

 

 

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات