برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

رماتیسم

رماتیسم

شب ها که دراز میکشم مهره های فوقانی کمرم درد دارن همون اوایل تا خوابم ببره بعد دیگه درد ندارم و کل روز هم درد ندارم من ارتریت روماتویید زانو هم دارم آیا ممکنه رماتیسم ستون فقرات باشه؟ نرمال بودن تست ESRوcrp به معنای خاموشی رماتیسم هست؟

سلام نرمال بودن Esr و crp به معمولا به معنی خاموشی روماتیسم هست. علایم با روماتیسم ستون فقرات هم خوانی ندارد. بهتر است برای بررسی دقیق تر به پزشک متخصص مراجعه کنید.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

آیا من مبتلا به ساکروایلیت هستم؟احمد سلیم زاده۱۳۹۶/۱۲/۱۳

سلام.احتمال وجود بیماری  فوق مطرح است و  بسته به علایم مفصلی و خارج مفصلی درمان تنظیم می‌شود .

افتراق بین آرتریت روماتوئید و اسپوندلیت آنکیلوزانت چیست؟احمد سلیم زاده۱۳۹۲/۰۷/۰۹

با سلام تشخیص روماتیسم ستون فقرات یا اسپوندیلو آرتروپاتی بر اساس یافته های بالینی مانند درد کمر و لگن صبحگاهی که توام با خشکی است و یا تورم مفاصل خصوصا در اندام تهتانی و یا تورم در انگشتان و ... در کنار یافته های آزمایشگاهی و رادیولوژیک است و پزشک با وجود این یافته ها و مجوعه شرایط به تشخیص بیماری اقدام می کند توجه داشته باشید در بیماری آرتریت عمدتا مفاصل کوچک مبتلا می شوند و در بیماری ابتلای کمر و لگن وود ندارد

روماتیسم پوستی خفیف. درد شدید قفسه سینه و سنگینیمسعود مهدوی۱۳۹۶/۱۱/۰۵

سلام توصیه میشود حتما به پزشک خود مراجعه کنید بیماری شما با توجه به کاپیلاروسکوپی احتمالا اسکلرودرمی است که پیگیری ویژه لازم دارد

آیا روماتیسم مفصلی درمان قطعی دارد؟ آیا گرما درمانی در درمان روماتیسم موثر است؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۳/۱۰/۱۹

با سلام.هنوز درمان قطعی برای بیماری روماتیسم وجود ندارد ولی با پیشرفت های خوبی که در این زمینه صورت پذیرفته می توان در صورت پیگیری درمان زندگی بهتری را تجربه کرد.درمان های این نوع بیماری ها معمولا طولانی مدت است .تشخیص فعالیت بیماری با یافته های بالینی و آزمایشگاهی است .آب گرم باعث تسکین در علائم می شود ولی تاثیرات اثبات شده ای بر روی درمان ندارد.

دیدگاه و نظــرات